Az új Audi TT és TTS modelleket Hankook abroncsokkal szerelik gyárilag.
A harmadik generációs TT modellek gumiabroncs beszállítójánk a Hankookok választotta az Audi. A felsőkategriás Ventus S1 evo² gumiabroncsokkal jönnek ki a győri gyárból az Audi TT és TTS modellek. A Hankook rácalmási gyárából közvetlenűl érkeznek a gumiabroncsok az Audi győri gyárába. Az abroncsokat többek között az alacsony gördülési ellenállás, tartósság és a kiváló tapadás jellemzi.
TPMS (Tire Pressure Monitoring System )- keréknyomás érzékelő rendszer.
Az újonnan forgalomba helyezett gépjárműnek rendelkeznie kell TPMS rendszerrel 2014 novemberétlől az Európai Unióban. Mivel a gépjármű TPMS rendszerrel kerül forgalomba ezért a következő műszaki vizsgán is működnie kell ennek a funkciónak. Alapvető követelmény a rendszerrel szemben, hogy az előírt keréknyomás 20% nál nagyobb eltérést jeleznie kell.
2012 novemberétől a háztartási gépekhez hasonlóan a gumiabroncsokat is címkével kell ellátni. A rendelettel a vásárlók megfelelő tájékoztatása mellett a környezetkímélő abroncsok vásárlásnak ösztönzése volt a cél.
Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.
De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?
A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.
A Dunlop-nál autentikusabb szakértő aligha akad a gumiabroncs piacon. Most nem a technológiai fejlettségről beszélek, azt nehéz lenne összehasonlítani pl. a Continental-lal, bár tény, hogy mindkét márka a prémium szegmens oszlopos tagja.
Most arra gondolok, hogy a Dunlop tudhatja magáénak a legnagyobb tradíciót, hiszen a XIX. században John Boyd Dunlop találta fel a mai gumiabroncsok „ősét.” (Amit eleinte szégyenkezve rejtegetett részletek itt>>)
Újabb infókkal szolgált a Reifen Essen 2014-es szakkiállításon a Continental új, WinterContact TS 850 P téli abroncsáról.
Az új mintázat három területen fejlődött tovább: havas és száraz szakaszokon való kezelhetőség, illetve fékezőerő. A felső-közép és felső kategóriás modellekre készülő abroncs (pl. BMW 5-ös széria, valamint az új SUV modellek) a ContiWinterContact TS 830 P és a ContiCrossContact Winter téli mintákat fogja felváltani.
A Michelin visszatér – a Porsche oldalán – a híres Le Mans-i 24 órás verseny küzdelmeibe. A történelmi visszatérés egy 919 Hybrid-del valósul meg, az LMP1 (Le Mans Prototype) kategóriában.
Ezalkalomból készült az alábbi, „WE ARE RACERS” (azaz Versenyzők vagyunk) című trailer videó is. A beharangozó, egy online videó sorozat felvezetője. Az első epizód, június 5-én lesz látható, a Michelin Youtube csatornáján. A francia abroncsgyár elmondása szerint, úgy láthatjuk majd Le Mans-t és a versenyt, ahogy azt korábban még sosem.
Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.
Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.
A hírek szerint már csak az aláírás hiányzik arról a multi-millió dolláros megállapodásról, ami a Bridgestone-t és a Nemzetközi Olimpiai Bizottságot fogja összhekötni, mégpedig nem kevesebb, mint 10 esztendőre.
Ebbe az időszakba esik (számos egyéb játék mellett) a 2020-as Tokyo-i téli olimpia is, amely különösen fontos a japán abroncsgyártó számára.
A megállapodás értelmében – szolid negyedmilliárd euró fejében – a Bridgestone használhatja többek között az olimpiai ötkarikát a hirdetéseiben. A téli olimpiai játékok pedig kiváló platformot nyújtanak majd a cégnek, téli abroncsaik és a brand népszerűsítéséhez.
Nemrég számoltam be róla, hogy hosszú-hosszú évek után kiszáll a Bridgestone a motorversenyek királykategóriájából, a MotoGP-ből. A 12 évig húzódó Bridgestone érát a francia Michelin fogja felváltani, 2016-tól. (A japánok 2009 óta egyedüli szállítóként van/volt jelen a királykategóriában.)
A döntés elég egyértelmű, miután egyedüli gumiszállítóként a Michelin jelentkezett a MotoGP versenysorozatára kiírt tenderen. (Előzetesen pedig három szállító érdeklődött, a versenypályázatot azonban csak a franciák küldték be.)
2014. május 17-én indult útjára, az eTourEurope, melynek keretein belül, 13 csapat fogja népszerűsíteni az elektromos autózást és hirdetni a környezettudatos paradigmaváltás szükségességét az autóiparban (is.)
Az összesen 4200 kilométer hosszú európai túra, kétségtelenül a leghosszabb rally verseny az elektromos autók mezőnyében. Az évad minden állomása, körülbelül 450 km hosszú lesz.
Nem csupán az autók és a pilóták számára jelent kihívást az eTourEurope, hanem a gumiabroncsok számára is és ennek áll elébe a Bridgestone, aki a sorozat beszállítója.