Keréknyomás ellenőrző rendszer - TPMS

Banaker
Banaker Kft.

TPMS (Tire Pressure Monitoring System )- keréknyomás érzékelő rendszer.

Az újonnan forgalomba helyezett gépjárműnek rendelkeznie kell TPMS rendszerrel 2014 novemberétlől az Európai Unióban. Mivel a gépjármű TPMS rendszerrel kerül forgalomba ezért a következő műszaki vizsgán is működnie kell ennek a funkciónak. Alapvető követelmény a rendszerrel szemben, hogy az előírt keréknyomás 20% nál nagyobb eltérést jeleznie kell.

Alapvetően kétféle rendszert különböztetünk meg:

· direkt

· indirekt

 hétfő október 20, 2014
 

Indirekt rendszer- nincs érzékelő a kerékben

Az előzőleg mért közvéleménykutatás alapján nem lesznek népszerűek ezek a fajta rendszerek az ügyfelek körében. Az indirekt rendszer a kerék fordulatszámát méri az ABS rendszer segítségével. Minden kerécsere után érdemes kalibrálni a rendszert.

Direkt rendszer – Minden kerékben található szenzor

Minden kerékben van nyomásellenőrző ami folyamatosan ellenőrzi a beállított értékeket.

Előnyei: 0.015 bár pontossággal mér.

30 másodpercenként ad jelet a járműnek

Könnyen kiszűrhető a defekt és a levegő szivárgás.

A TPMS szenzorok szervizelése.

A TPMS szenzorok elemmel vannak ellátva amiknek élettartama 4-5 év Ezeket nem lehet cserélni. Minden átszerelésnél szervizelni kell.

  • Szeleptű cseréjével légzárást biztosítani.
  • Külső nyakrészt ellenőrzni szükség esetén cserélni
  • tömítést ellenőrizni
  • korrozióra hajlamos szeleptest ellenőrzése

TPMS programozása
A szenzortokat autótípushoz kell progrtamozni. Egyes típusok autómatikusan felismerik a szenzorokat és újratanulja. Ezeket a programozásokat csak az erre felkészül szervizekben lehet elvégezni a megfelelő Diagnosztikai eszköz segítségével.